Pe 28 octombrie 2017 a avut loc la Sibiu cea de-a XV-a ediție a Conferinței Naționale de Învățământ Virtual (CNIV). Conferință care reunește an de an sute de profesori din mediul universitar și preuniversitar din toate colțurile țării, interesați de subiectul învățământului virtual și cu aplecare către practicarea acestuia în școli.
Așa cum organizatorii o descriu (sursa: site-ul oficial CNIV), conferința are ca scop realizarea cadrului de manifestare a iniţiativelor profesionale şi de management ale comunităţii universitare şi preuniversitare. Dar şi intensificarea colaborării între elevi, studenţi, profesori, pedagogi, psihologi şi specialişti IT în activităţile de concepere, proiectare, elaborare şi testare a aplicaţiilor de software educaţional, promovarea şi implementarea ideilor moderne în educaţia iniţială şi în formarea continuă, promovarea spiritului de lucru/cercetare în echipă, atragerea şi includerea tinerilor în programele de cercetare şi dezvoltare, realizarea de activităţi concrete privind colaborarea cu firmele de profil pentru o pregătire adecvată a resurselor umane pentru piaţa muncii, promovarea şi dezvoltarea cercetării ştiinţifice în domeniile e-Learning, Software Educaţional şi Virtual Reality.
Profesori din învăţământul superior şi preuniversitar, elevi şi studenţi, cercetători din mediul academic și privat, dar și din institutele naționale de cercetare, companii implicate în domeniul eLearning, decidenți ai sistemului educațional românesc se reunesc anual în aula unei alte universități-gazdă, pentru a afla sau a-și face cunoscute realizările, pentru a face schimb de experiență, pentru a discuta proiecte viitoare, constituindu-se într-o reală și inspirațională comunitate de practică a învățământului virtual.
De ce să participați la CNIV?
Este un prilej extraordinar de a schimba experiențe și opinii cu alți profesori interesați de învățământul virtual, de a afla noutăți despre educația digitală și de a asista la exemple practice de lecții susținute cu ajutorul resurselor virtuale pentru predare – evaluare. Și nu în ultimul rând, pentru că veți pleca de acolo mai învățați. Și pentru că vorbim despre învățare, vă invităm să citiți lucrările de cercetare ale profesorilor participanți la CNIV. Lucrări publicate în volumul „Virtual Learning – Virtual reality Tehnologii Moderne în Educație și Cercetare” cu ocazia celei de-a XV-a ediții Conferința Națională de Învățământ Virtual: https://www.scribd.com/document/361925079/Proceedings-of-CNIV-2017-ISSN-1842-4708.
„Așa o bucurie mare și așa o surpriză nu am avut de multă vreme!” prof. Iuliana Ciubuc
„Așa o bucurie mare și așa o surpriză nu am avut de multă vreme! De 10 ani particip cu plăcere la Conferința Națională de Învățământ Virtual (CNIV), unde am învățat foarte multe lucruri legate de inovația în educație, atât de la colegi din învățământul preuniversitar, cât și de la profesorii universitari sau alți specialiști din toate domeniile, dar anul acesta conferința a fost o adevărată încântare pentru mine.
Prezentările d-lui prof. Radu Jugureanu au electrizat întreaga asistență. Echipa noastră prezentă la Sibiu îl felicită din toată inima. Lucrarea elevului Patrik Mihalca, din Satu Mare, „Visul zborului”, prezentată admirabil, ne-a dat aripi. A fost o adevărată încântare din toate punctele de vedere. Felicitări și profesorilor coordonatori Geogeta Cosma și Nicoleta Cherecheș!
O altă lucrare de inovatie în educație, foarte utilă profesorilor din învățământul preuniversitar, care cel puțin mie, mi-a plăcut foarte mult, a fost lucrarea „Resurse digitale utile evaluării și autoevaluarii online” prezentată de dl profesor Ștefan Poka & Co, de la Liceul Teoretic Gh. Șincai din Cluj-Napoca.
Am apreciat mult și prezentarea d-lui prof. univ. Grigore Albeanu, lucrarea d-nei prof. Cristina Sandu, prezentarea manualului digital de fizică, versiune implementată în limbajul Delphi, de catre dl prof. univ. Balmuș Nicolae, de la Universitatea Pedagogică de Stat ”Ion Creanga”din Chișinău și multe altele….” (sursa: http://c3.cniv.ro/?q=2017/feed-back)
Noul laborator pentru limbi străine ProLang – prezentat în premieră la CNIV 2017
Conferința Națională de Învățământ Virtual ne-a oferit oportunitatea de a prezenta noul laborator digital pentru limbi straine – ProLang în rândul profesorilor care au aplecare către învățământul virtual și către utilizarea resurselor pentru educație digitală (platforme e-learning, software educațional, table interactive).
Anca Teutu, consultantul nostru pentru soluții învățământ, a susținut în plenul ,,Conferința Națională de Învățământ Virtual,, o prezentare a noului ProLang, demo cu funcționalitățile laboratorului digital pentru limbi străine.
Noua versiune ProLang a fost foarte bine primită în rândul profesorilor prezenți și vă invităm să citiți articolul nostru publicat în volumul Conferința Națională de Învățământ Virtual 2017.
Despre ProLang
Astăzi, 1 noiembrie 2017, se împlinesc 15 ani de când Quartz Matrix a primit distincția Marca de Aur pentru inovația adusă în învățarea limbilor străine prin laboratorul ProLang.
ProLang este un laborator pentru învățarea limbilor străine dezvoltat 100% de Quartz Matrix prin departamentul propriu de Cercetare-Dezvoltare. Primul laborator ProLang a fost dezvoltat la solicitarea unei unități militare din Iași pentru cursurile de engleză în vederea aderării la NATO. Ulterior, ProLang a fost utilizat în centrele de limbi străine ale armatei din Sibiu, Buzău și București. Urmând ca mai apoi să devină un produs educațional de real folos în învățarea limbilor străine în peste 200 de școli din România.
Impresiile profesorilor despre ProLang
La baza acestei afirmații stau păreri ale profesorilor și elevilor care susțin lecțiile cu ProLang:
„Impactul pe care laboratorul ProLang îl are asupra elevilor este unul pozitiv. Aceștia sunt interesați de materialele pe care le pot primi, de faptul că orele sunt atractive, animate. Modern și practic în același timp. Laboratorul poate ușura munca profesorului la catedră. Dar în același timp, îl solicită să vină cu material didactic atractiv, cu soft-uri educaționale interesante pe care le poate realiza chiar personal. Într-un cuvânt – MODERN!” – Margareta Mancaș, Profesor Limba Engleză, Grupul Școlar Roznov, Neamț
„Din puțina mea experiență dobândită de când funcționează acest laborator, pot afirma cu convingere că toate activitățile la orele de limba franceză pe care le-am desfășurat cu elevii mei în acest laborator au fost mai atractive și mai motivante decât cele clasice, din sala obișnuită de clasă, cu creta în mână și cu CD player-ul pe catedră. Sunt lecții interactive, pe placul elevilor.” – Rodica Mone, Andreea Szabo și Alexandru Dima, profesori Limbi Străine, Liceul Teoretic „Anghel Saligny”, Cernavodă
„Mie mi-au plăcut orele de franceză pe care le-am facut aici, au fost interactive și parcă mai vii, iar cadrul este mai adecvat secolului nostru și dorințelor noastre de aprofundare a cunoștințelor de limbă străină. Astfel de ore ar trebui, cred eu, să devină o obișnuință, iar într-o școală europeană, cum este liceul nostru, asemenea activități ar trebui să fie firești.” – Irina Caia, Elevă în clasa a XII-a, Liceul Teoretic „Anghel Saligny”, Cernavodă
„Am învățat parcă mai ușor. Dacă am intra mai des în laborator, ne-am dezvolta mai eficient și mai rapid competențele de comunicare în limba franceză.” – Sânziana Lascu, Elevă în clasa a XII-a, Liceul Teoretic „Anghel Saligny”, Cernavodă
Dacă v-am stârnit interesul și doriți să aflați mai multe despre noul laborator digital pentru limbi străine ProLang, o puteți face accesând site-ul www.prolang.ro.
Sursa foto 1: http://c3.cniv.ro/